Sankta Lucia

Lucia kände inte för att gänga sig, för hon digga gud. Men det här va på stenåldern nånstans i Italien, så hennes morsa fiska ändå upp en lirare åt hon. Då försökte Lucia gitta. Och så bad hon sin polare gud om hjälp. Och på tre röda fick morsan blödarsjuka.

Men sen hela man morsan framför nån fet grav, och då lova hon Lucia att hon skulle slippa ringmärkningen. Fast det kunde ju inte hennes snubbe köpa, så han gola för en som jobba åt kejsaren.

Och kejsaren - Diokletus nånting - dissa kristna. Och Lucia fick pisk. Och sen skulle hon gå på gatan som straff. Fast det kunde hon ju inte göra, för hon hade redan lova gud att han och bara han var han som ägde.

Men nu va ju kejsaren som en gud han med, fast med sjukt snygga kläder, så han tvinga igenom straffet. Och på vägen till gatan som hon skulle gå på så tömde man ashet olja på Lucia. Men hon vek inte ner sig för det. Hon kände typ inte ett skit. Och alla undra om oljan var seriös. Fast då körde nån ett svärd rätt igenom halsen på hon. Och sen tog det en stund.

Och sen dog hon.


Kommentarer
Postat av: Kalle

Kannästan se svibolagen stå i kö...vad skall du sampla?

2008-12-14 @ 21:53:09
Postat av: Kalle

Christopher hjälper mig vid datorn







2008-12-14 @ 21:54:45
Postat av: Patrik

Du mernar att jag uttrycker mig som en rappare? Nja, jag hörde nån som kallade Petter för en grötrimmare - och det vill jag nog inte beteckna mig som...

2008-12-15 @ 11:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0